piątek, 18 lipca 2008

Najlepsze w swojej klasie

W ostatnim czasie wiele uwagi poświęciłem na przegląd różnego rodzaju narzędzi (bibliotek programistycznych, aplikacji okienkowych) wspomagających prace w dziedzinie przetwarzania i analizy obrazu. Moje doświadczenia postaram się opisać w kolejnych wpisach wskazując ich wady, zalety i konkurencję. Priorytetem w ich wyborze zawsze były otwarte źródła (Open Source), niezależność od platformy systemowej oraz implementacja w C/C++.

Narzędzi komercyjnych nie analizowałem z kilku powodów. Aby uwzględnić je w porównaniach musiałbym wykupić licencję każdego z nich, lub testować wersje demonstracyjne z ograniczoną funkcjonalnością. Żadna z tych opcji nie wydaje się dobrym pomysłem. Z drugiej strony analizując oprogramowanie z dostępnym kodem źródłowym zauważyłem, iż szybciej wprowadzane są tutaj najnowsze algorytmy, aniżeli we własnościowym oprogramowaniu.

Osoby, które miały styczność z prezentowanymi przeze mnie narzędziami zapraszam do podzielenia się swoimi doświadczeniami w komentarzach.

0 komentarze:

Prześlij komentarz