poniedziałek, 8 sierpnia 2011

Zbiór przykładowych aplikacji Qt Quick

Jak widać, patrząc na moje ostatnie wpisy na blogu - a raczej ich brak :-), zrobiłem sobie dłuższą przerwę od MeeGo i Qt. Nie wynika to bynajmniej z utraty zainteresowania tymi dwoma technologiami, ale raczej z chronicznego braku czasu. Po rozpoczętej na początku tego roku serii wpisów dotyczących systemów mobilnych, nadszedł czas na zapoznanie się z mocno ostatnio promowanym Qt Quick. Nie będę jednak zbyt wiele pisał o tej technologii, bo przyznam szczerze, że nie wiele się na niej znam. Po przerobieniu jednego prostego kursu, nie będę udawał, że jestem ekspertem w tej dziedzinie :-).

Pierwsze przymiarki do Qt Quick i QMLa rozpocząłem od przeszukania Internetu za gotowymi przykładami. Najwięcej jest ich oczywiście na stronie Nokii i tam polecam zajrzeć. Niestety jest mały bałagan w ich lokalizacji i mimo prób ich gromadzenia na Wiki Qt lub też w Portalu dla Developerów Noki ciągle znajdują się one w kilku miejscach. Udało mi się nad tym zapanować tworząc odpowiednie kategorie w moich Ulubionych. Oczywiście udostępniam je również Wam.

Przykłady dołączone do oficjalnej dokumentacji:
Przykłady opisane na Wiki Qt (link):
Przykłady z portalu dla developerów Noki:

Oficjalnie wspierane (link):
Rozwijane przez społeczność (link) - wybrałem te, które wizualnie zrobiły na mnie największe wrażenie:
Inne przykłady znalezione na stronie Qt:
Kursy i poradniki pokazujące jak coś zrobić:
Repozytoria:
Przykłady i projekty społeczności:
Patrząc na tą listę nie wiem czy udało mi się znaleźć dużo, czy mało przykładów aplikacji zaimplementowanych z użyciem Qt Quick. Dla osób raczkujących w tej technologi, tak jak ja, jest ich jednak w zupełności wystarczająco na start.

    0 komentarze:

    Prześlij komentarz